TIZ HEEL EENVOUDIG
Onze aanpak
Van onboarding tot evaluatie: wij regelen het. Zo zorgen we voor een laagdrempelige en efficiënte introductie van TIZ in de organisatie.
TIZ IN DRIE FASEN
Een eenvoudige aanpak
Van onboarding tot evaluatie: wij regelen het. Zo zorgen we voor een laagdrempelige en efficiënte introductie van TIZ in de organisatie. Natuurlijk vraagt het een tijdsinvestering van jou als werkgever om ervoor te zorgen dat het TIZ-programma succesvol kan zijn. Maar onder de streep nemen we je zoveel mogelijk werk uit handen.
We leggen graag het proces in een aantal stappen uit.

FASE 1
Onboarding
1. Na akkoord op de offerte, ontvang je van ons een onboarding e-mail met alle benodigde info en een handige promo toolkit. We lopen hier telefonisch met je doorheen zodat alles helder is en plannen direct een aantal contactmomenten in.
2. Afhankelijk van de grootte van de organisatie volgen (HR-)managers een kennissessie over de werkwijze en de missie van TIZ.
3. Medewerkers ontvangen een stimulerende brief of mail waarin je als werkgever het programma aanbiedt. Voorbeelden vind je in onze toolkit.
4. Geïnteresseerde medewerkers kunnen een (online) informatiesessie volgen of zich direct aanmelden voor het programma.
5. Wij checken na twee weken of je nog extra middelen nodig hebt om medewerkers te activeren.
6. Een medewerker heeft zich inmiddels aangemeld. Hij/zij ontvangt:
- Een uitnodiging voor het maken van een persoonlijk profiel.
- Een telefoontje van een TIZ-talker om een afspraak te plannen voor de TIZ-talk.
- Een telefoontje van PRIKKL om het inzichtgesprek met de financieel adviseur in te plannen.

FASE 2
Het programma
7. De medewerker vult vijf online vragenlijsten in om een persoonlijk profiel samen te stellen waarin interesses, voorkeuren, capaciteiten en relevante levensthema’s weergegeven worden.
8. De medewerker heeft op locatie of via Teams een TIZ-talk van 1,5 uur met een TIZ-talker over zijn/haar toekomst, op basis van het persoonlijke profiel.
9. De medewerker ontvangt een gespreksverslag van de TIZ-talk en er wordt een nieuwe afspraak gemaakt voor een afrondend gesprek.
10. De medewerker heeft een telefonisch gesprek met een financieel adviseur van PRIKKL. In 1 uur maken ze samen een financiële ‘foto’ van nu en de toekomst.
11. Van de financieel adviseur ontvangt de medewerker ook een gespreksverslag om alles nog eens rustig na te lezen.
12. Afrondend gesprek met TIZ-talker waarin het toekomstplan wordt besproken.

FASE 3
Nazorg en evaluatie
13. Een half jaar is de TIZ-talker bereikbaar voor vragen of om te sparren.
14. Zowel de TIZ-talker als de medewerker ontvangen een evaluatieformulier.
15. Als werkgever ontvang je ook terugkoppeling van ons. Bij een groep met minimaal 10 deelnemers bieden we je een rapport aan met waardevolle inzichten die jou, HR en/of de financiële afdeling helpen om keuzes te maken met betrekking tot het duurzaam inzetbaar houden van oudere medewerkers.
16. Tot slot ontvang ook jij een korte evaluatie. Heeft onze aanpak de waarde van het programma bewezen? Wij willen graag weten hoe we ons programma verder kunnen verbeteren!
TIZ ZELF ERVAREN
TIZ biedt werkende 55+’ers persoonlijk én financieel inzicht en neemt drempels weg om wensen en dromen waar te maken.
- Brengt kansen en mogelijkheden in kaart
- Stimuleert bewustwording en zelfregie
- Biedt waardevolle inzichten voor werknemer én werkgever
- Faciliteert een goed gesprek over later
- Inspireert, motiveert en zet aan tot beweging
Het TIZ-programma kost € 895,- per deelnemer (excl. btw).
Neem contact opgeheel vrijblijvend